Založ si blog

Spoveď manipulovanej ženy I.

Zas a opäť prichádzam s témou, ktorá poukazuje na nebezpečenstva manipulácie. Mala som príležitosť vyspovedať mladú ženu, ktorá sa zbavila manipulátora, ktorý jej ničil život, a zodpovedala mi odpovede na niektoré moje otázky.

 

Ako dlho trvalo, kým si prišla na to, že muž s tebou manipuloval?

Ak mám na to úprimne odpovedať, tak neviem presne či to bolo v momente, kedy som prišla o zdravie, alebo až po tom, čo som sa s ním rozišla.

 

Bola si šťastná vo vzťahu s manipulátorom?

Spočiatku sme sa nepoznali veľmi. Ja som človek, ktorý je úprimný a čaká úprimnosť aj od iných. Nemyslela som si, že muž, ktorého som vtedy ešte nepoznala, tak že mi bude klamať od úplného začiatku.  Možno si poviete, že som naivná. Ja som však nevidela dôvod, prečo mi má človek klamať hneď na prvom rande a upravovať si pravdu podľa seba.

 

Ako dlho si s ním chodila?

Bola som s ním 3 roky.

 

Aké boli vaše začiatky?

Vzhľadom na to, že som v minulosti nemala žiaden vážny vzťah, tak som to pokladala sa krásne obdobie.  Žena rada počúva, keď muž pochváli výzor, oči, úsmev a podobne. Prvé týždne som nevidela žiaden vážny problém vo vzťahu – zamilovanosť robí svoje.

 

Kedy si spozorovala  prvé problémy?

Prvý vážny problém nastal vtedy, keď si začal myslieť, že ho klamem. Odprevadil ma na autobus a keď som v ňom sedela, tak mi zavolal, že sa zabije. Nepovedal dôvod, len že som klamárka a že budem mať ho na svedomí. Vždy však potom nastávali problémy keď som od neho odchádzala – buď mu bolo zle, dostával infarkt alebo mu prestávalo pracovať srdce.

 

Nebolo ti to čudné?

Ja som empatický človek. Keď je niekomu zle, tak proste ostanem dlhšie s ním, prípadne aspoň som na linke. To, že som klamárka a sa zabije, tak som brala vážne, čo keď ozaj ho budem mať na svedomí? To by som si ozaj neodpustila. A naviac som ho ľúbila.

 

Okolie si nevšimlo, že sa niečo deje?

Nikomu som nevešala na nos svoje starosti. Vzhľadom na to, že som mu stále verila, tak som nemala za potrebné sa pýtať sa niečo jeho rodiny. Moja rodina síce spozorovala, že niečo sa deje, ale nebolo to natoľko vážne, žeby tomu venovali veľa pozornosti.

 

Napadlo ťa za ten čas, že sa s ním rozídeš?

Napadlo a neraz. Dokonca som to párkrát aj urobila. Avšak to boli prosby, telefonáty a sledovanie na dennom poriadku. Nakoniec som sa vždy nechala uprosiť a aj preto, aby som mala pokoj, tak som s ním ostala.

 

V úvode si spomínala, že si prišla o zdravie, súvisí to s týmto vzťahom?

Dlhodobé manipulovanie zničí psychiku. Žena si neuvedomuje, že je na úplnom dne a necháva so sebou manipulovať, muž ju má pevne v hrsti. Myslela som si, že mám situáciu pod kontrolou, opak bol však pravdou. Takýto vzťah ma stál kopec nervov a stresu – čo potom malo vážnejší dopad na moje zdravie. Viac k tomu nechcem hovoriť.

 

Nútil ťa robiť veci, ktoré si nechcela robiť?

Nútil ako nútil. Bolo to také dobrovoľne nasilu. Skrz jeho manipulovanie som vyviedla veci na ktoré nie som hrdá.

 

Smiem ťa poprosiť o nejaký príklad, ak ti to nebude vadiť?

Hm… utiekla som z domu. Povedal, že je mu zle, aby som s ním ostala, čo keď sa mu niečo stane. Už si presne nespomínam, ako ma dokázal presvedčiť, ale vtedy moji rodičia skoro zomreli strachom. Tri dni som sa im neozvala.

 

Aký je tvoj najhorší zážitok, na ktorý nezabudneš do konca života?

Tých by bolo veľmi veľa. Na jeden si však veľmi dobre spomínam. Veľmi často ma podozrieval, že ho podvádzam. Neraz mi robil cirkusy kvôli tomu, či už v práci alebo medzi známymi. Raz mi bolo zle, som vravela, že idem spať, ale jeho naštvalo to, že sa mu nevenujem, tak mi dal facku. Potom som vstala a začal ma ohovárať a nadávať po mne. Chcela som domov zavolať mame a počuť ju vtedy, tak mi zobral mobil, vyhodil ho von oknom rovno na cestu a zamkol ma v izbe. Ešte dobré bolo to, že vtedy tam bol známy, lebo sme u neho prespávali v tú noc. Trieskala som na dvere, kým neotvoril a šla hľadať jednotlivé časti mobilu. Ešte že vtedy žiadne auto neprešlo, mobil som našla a jedno šťastie, že aj išiel. Ja som sa vtedy nechcela vrátiť ani do izby, ja som v pyžame sa prechádzala po meste, vtedy bolo leto, tak bolo teplo. On šiel za mnou, nie preto, aby sa uistil, že som v poriadku, ale aby sa neocitol v prúsere.

 

Možno odvážna otázka, ale bil ťa?

Áno, neraz.  Raz z toho som skončila s pomliaždeninou a natrhnutou perou.

 

Prečo si ho neudala?

Polícia ho vtedy riešila, ale stiahla som výpoveď. No proste zaslepená láskou a možno aj strachom trocha.

 

Ako ste vzťah ukončili?

Čakala som na to, kedy ho ukončí on.  V takýchto prípadoch je to najlepšia možnosť. Nakoniec sa mi priznal, že má podviedol, pričom on ma v kuse z toho obviňoval. Vtedy som už mala dosť a vedel, že neveru nestrpím, tak sám to ukončil. Rovno na moje narodeniny.

 

Ako by si popísala svoje pocity na celú túto vec?

Bolesť, smútok, žiaľ  a hnev. To všetko a ešte omnoho viac. Neviem či je horšie držať v sebe všetko, čím som si prežila alebo či by bolo jednoduchšie to dať navonok. Neraz ma napadlo aj napísať knihu o tom všetkom, ale neviem či by som zvládla na to všetko spomínať odznova. Naučilo ma to mnohému, ľúto mi je toho zdravia a aj to, že som sa šla rozdať a on to jedine využil a zneužil. Ja som ho ťahala z prúserov, riešila za neho problémy a on to bral ako samozrejmosť. Mrzí ma najmä aj to, že som si skôr neuvedomila, čo sa deje.

 

Aké poučenie by si dala čitateľom?

Nech sa deje čokoľvek, tak vždy sa to dá vyriešiť. Len nebuďte ticho. Požiadajte o pomoc rodinu, blízkych, najlepšiu priateľku… kohokoľvek. Vyrozprávajte svoje starosti niekomu a ten kto vás má rád, ten vás nenechá v štichu. Nenechajte si zničiť zdravie ako ja.

Ministory – Zabudol, aká túžba ho kedysi hnala

09.05.2021

Toľko sa zamýšľame logickými úvahami, ktoré vyhrávajú nad tým, čo je možné a čo nie, až zabúdame na to intuitívne, čo nevidieť, a predsa to tu je. Ako môže niekto študovať hviezdy, keď sa nepozrie na hviezdnu oblohu? Rozpoviem v krátkosti… Existoval muž, ktorý videl iba logiku a fakty. Chcel študovať hviezdy – ich vznik, históriu, polohy súhvezdí [...]

Politická spletenina – Večerníček sa začína

14.01.2021

Politická spletenina Takto sa príbeh politický začína, Dedo Večerníček hviezdičky už zažína. Predtým deti, než skočíte do postieľky, rozpoviem vám nekončiace pletky. Je doba, keď psychika dole padá, veď vidí aká schopná je naša vláda. Ani deti o sladkosť sa takto nepovadia, po zapnutí kamier hneď jeden druhého zradia. Prečo by sa mali oni [...]

Nie vždy sa dá krásy dotýkať!

29.11.2020

Krása je pominuteľná. Tak to traduje medzi nami a mi tomu veríme. Nešpekulujeme o tomto význame, lebo to vidíme pred očami. Predsa len je v tom hlbšia myšlienka vhodná na zamyslenie. Začneme tým, že si povieme, ako sa krása definuje: Krása je – vlastnosť toho, čo sa ľudskými zmyslami alebo intelektom vníma ako veľmi pekné Stála som na balkóne a chcela som vidieť [...]

bombic

Londýnsky súd rozhodol o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Ten odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

Vakcína / Očkovanie /

WHO: Očkovanie zachránilo za uplynulých 50 rokov najmenej 154 miliónov životov

24.04.2024 19:11

V priemere to za toto obdobie predstavuje šesť zachránených životov za minútu.

Monika Jendrálová

„Môžeš mať všetko, za čo si ochotný bojovať.” - JACKIE CHAN

Štatistiky blogu

Počet článkov: 64
Celková čítanosť: 245922x
Priemerná čítanosť článkov: 3843x

Autor blogu