Úzkosť ničí našu jedinečnosť – najčastejšie spúšťače a ako sa jej vyhnúť

20. januára 2020, Monika Jendrálová, Psychológia

Existuje množstvo webov, množstvo článkov a rád prečo úzkosť vzniká, aké sú najčastejšie dôvody vzniku aj to, ako s ňou bojovať. Ja to skúsim v krátkosti zhrnúť a poukázať na to, čo pre mňa osobne je dôležité vedieť. Aj mne sa občas stane, že prepadávam smútku, úzkosti a nechuti do života.

Prečítala som kopec motivačnej literatúry, pozrela si seriály, aby som vypla mozog a robila rôzne činnosti, aby som aspoň na chvíľu zamestnala myšlienky. Zaujímalo ma, čo je spúšťačom a či sa viem nejako vyhnúť prichádzajúcej úzkosti, ktorá občas je takým tichým spáčom a stačí máličko k tomu, aby sa prebudila.

 

Medzi najčastejšími spúšťačmi úzkosti boli popisované:

 

Čomu sa treba vyhnúť:

 

Foto: Pixabay