Založ si blog

Spoveď manipulovanej ženy II.

Manipulovanie je skrytým nepriateľom v našej spoločnosti. Dnes prinášam pokračovanie rozhovoru so ženou, ktorá mala šťastie a dostala sa spod nadvlády manipulácie, ponižovania a ďalších nepríjemných vecí.

(Predošlý rozhovor nájdete na mojom blogu.)

 

Ako s odstupom času vnímaš celú túto situáciu?

Čas postupne hojí všetky rany, ako sa povie. Ako som spomínala, tak tá psychika pod dlhodobým tlakom si „užila“ svoje, a malo to negatívny dopad na zdravotný stav, ktorý riešim dodnes. Kedysi som pociťovala veľký hnev, ale postupom času si poviem, že to bola cenná lekcia do života, ktorá niečo stála.

 

Čo zahŕňa pojem cenná lekcia?

Cennou lekciou bolo najmä to, naučiť sa hovoriť nie. Niekedy som napríklad toto nedokázala. Vždy som bola takou dobrou a kývla na všetko. Slovíčko nie som ani nepoznala. Jednoducho bolo mi hlúpe hovoriť nie, aby si nepomysleli, že nie som ochotná alebo že sa vyhováram. Dnes už s tým nemám problém. Považujem sa za úprimnú osobu, pretože vopred poviem, čo môže človek odo mňa očakávať.  Taktiež som sa naučila, že sľuby sa sľubujú a blázni sa radujú! A použijem ešte jeden príklad: Dôveruj, ale preveruj!

 

Aké zdravotné dôsledky môže spôsobiť manipulovanie podľa teba?

Nechcem o tom hovoriť priamo, čo sa prihodilo mne, ale spomeniem to vo všeobecnosti. U mňa by sa dalo hovoriť ešte o zázraku, keďže sa mi otvorili oči a zistila som, že toto nie je to, čo má žena vo vzťahu prežívať. Niektoré ženy ostávajú v takom vzťahu, pretože sa boja byť sami. Horšie je to vo vzťahoch, kde sú deti. Ak muž ide na ženu psychicky, tak je to iné, ako keď fyzicky ubližuje žene. Niekedy je psychické týranie horšie ako fyzické. Ak však muž netýra iba ženu, ale aj deti (ak sú), tak je lepšie podľa mňa ísť čím ďalej od neho, aj napriek tomu, že prídu o tú otcovskú starostlivosť do istej miery. Tým, že je útočené na psychiku ženy, tak začína byť nesamostatná, potrebuje súhlas muža na všetko, je izolovaná, nemá žiadnu sebadôveru, má nízke hodnotenie o sebe a neraz sa viní za to, za čo sama nemôže.

 

Podľa teba sa dá nejako zistiť na žene, že bolo ňou manipulované?

Ťažká otázka. Myslím, že áno, ale nevšimne si to každý. To sú zážitky, ktoré otrasú človekom, ťažko sa o tom hovorí, niekedy sú tie myšlienky ubíjajúce priveľmi a ja osobne som mávala zhruba pol roka o tom nočné mory. Teraz je to už len raz za čas. Niektoré ženy to posilní a nedovolia, aby sa im stalo opäť to isté, opačným prípadom sú tie, ktorých psychika bola dlhodobo deptaná tak, že nevedia sa z toho dostať. Na tých je to viditeľné si myslím.

 

Ako sa správa taký manipulátor?

Každého zo všetkého viní, ale on je svätý. Klame, odpovedá vyhýbavo a nemá problémy si vymýšľať rôzne historky. Mení svoje názory podľa nálady, ale keď vy porušíte sľub, tak je zle. Jeho potreby kladie pred všetky ostatné. Často však hovorí presvedčivo, a tak uveríte aj absolútne absurdnej historke. Rád dosahuje ciele na úkor iných a problémy zvaľuje na niekoho iného. Využije vaše slabé miesta na to, aby dosiahol čo chce. Nemá problém sa vyhrážať aj samovraždou, len preto, aby človek urobil veci podľa neho.

 

Spôsobilo ti to niekedy problém v nadväzovaní ďalších vzťahov, či už priateľských alebo partnerských?

Áno aj nie. Neverila som napríklad ľudom na sociálnych sieťach, vyhýbala som stretávaniu sa s mužmi (jednoducho som im neverila) a aj predstava, že budem niekomu ďalšiemu dôverovať, bola pre mňa jednoducho neprípustná. Kým neprišiel terajší partner.

 

Si zadaná? To je super. A je to teraz oveľa lepšie?

Je to skvelé. Konečne som šťastná. Myslím si a verím, že to je človek s ktorým chcem ostať už do konca života. Je milý, pracovitý, dobrosrdečný, priateľský, vnímavý a mnoho ďalšieho. Pravý opak toho, čo som zažila.

 

Nastali nejaké problémy v terajšom vzťahu, ktoré súviseli s minulosťou?

No, zo začiatku to nemal so mnou najjednoduchšie, si myslím. Bola som taká dosť utiahnutá a opatrná, ale vopred vedel, že som mala nejaký riadne neúspešný vzťah. Na niektoré témy som bola strašne citlivá vtedy, dokonca niektoré miesta vo mne vyvolávali paniku a úzkosť.

 

Povedala si mu o predošlom vzťahu?

Tak inak sa podľa mňa ani nedalo. Na človeka keď príde úzkosť, začne z ničoho nič panikáriť, tak zrejme to chce nejaké vysvetlenie. Tak som úprimne povedala, čo sa stalo. Raz sme stáli na jednom mieste, kde to vo mne vyvolávalo strašné spomienky, vtedy so mnou nebola reč. Človek sa jednoducho tak nechová bežne. Ďalej aj také veci ako rýchle dvíhanie ruky zo začiatku pre mňa bolo dosť desivé a to nedajbože, že by ma dakto chytil zozadu nečakane. A on je veľmi vnímavý, ale zároveň chápavý, tak som mu povedala všetko.

 

Úplne všetko?

Nie všetko, to by bolo na hrubý román, ale dosť toho som mu povedala. Čo som pokladala za dôležité, tak som povedala. A úprimne odľahlo mi aspoň čiastočne. Držať v sebe všetky tie zážitky je strašné, najmä vtedy, ak sa vynorí nejaká spomienka, ktorú nejde zahnať. Človek nechce o tom hovoriť, ale nakoniec nechce niesť to bremeno sám, čaká pochopenie a za seba môžem povedať, že pomôže to, keď vyrozprávame niekomu svoj príbeh.

 

Som rada, že si našla svoje šťastie. Chcela by si ešte niečo povedať našim čitateľom?

Nikdy nebuďte vo vzťahu s osobou, ktorá si vás neváži alebo len preto, aby ste neostali sami! Vzťah je o dôvere, láske, vzájomnej podpore a načúvaní, o kompromisoch a o tom, cítiť sa bezpečne a šťastne v náručí partnera. Nemal by prevládať strach vo vzťahu, obviňovanie, psychické ničenie alebo neustále obviňovanie z vecí, za ktoré vlastne ani nenesiete zodpovednosť.

Ministory – Zabudol, aká túžba ho kedysi hnala

09.05.2021

Toľko sa zamýšľame logickými úvahami, ktoré vyhrávajú nad tým, čo je možné a čo nie, až zabúdame na to intuitívne, čo nevidieť, a predsa to tu je. Ako môže niekto študovať hviezdy, keď sa nepozrie na hviezdnu oblohu? Rozpoviem v krátkosti… Existoval muž, ktorý videl iba logiku a fakty. Chcel študovať hviezdy – ich vznik, históriu, polohy súhvezdí [...]

Politická spletenina – Večerníček sa začína

14.01.2021

Politická spletenina Takto sa príbeh politický začína, Dedo Večerníček hviezdičky už zažína. Predtým deti, než skočíte do postieľky, rozpoviem vám nekončiace pletky. Je doba, keď psychika dole padá, veď vidí aká schopná je naša vláda. Ani deti o sladkosť sa takto nepovadia, po zapnutí kamier hneď jeden druhého zradia. Prečo by sa mali oni [...]

Nie vždy sa dá krásy dotýkať!

29.11.2020

Krása je pominuteľná. Tak to traduje medzi nami a mi tomu veríme. Nešpekulujeme o tomto význame, lebo to vidíme pred očami. Predsa len je v tom hlbšia myšlienka vhodná na zamyslenie. Začneme tým, že si povieme, ako sa krása definuje: Krása je – vlastnosť toho, čo sa ľudskými zmyslami alebo intelektom vníma ako veľmi pekné Stála som na balkóne a chcela som vidieť [...]

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Takmer 100 dronov a rakiet. Masívny ruský útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45, aktualizované: 10:02

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

Monika Jendrálová

„Môžeš mať všetko, za čo si ochotný bojovať.” - JACKIE CHAN

Štatistiky blogu

Počet článkov: 64
Celková čítanosť: 243550x
Priemerná čítanosť článkov: 3805x

Autor blogu